Friday, March 4, 2011

Yang dinamakan KE-BE-TU-LAN

Ape yg kebetulan sngt ni? haa, ni die.. cube tgk ape yg ade dlm gmbor di bwh ni :

haaa, bace wall post tuh.. aku post cenggitu sebab nk menabahkan hati kerana kreta yg aku pkai iaitu kereta kakak aku telah rosak spark plug die.. die kakak aku amat mnyangi kereta die so utk cool down kn hati die aku tulis ler cenggitu..  wall post itu ditulis pada pukul 5pm+.. dan di komen oleh kawan aku pd pkul 7pm+.. dalam 2jam jarak waktu ni, aku xde internet connection. So aku xley update ape yg berlaku ketika itu. Ape yg berlaku? yaa, pada pkul 6.30pm+ satu kejadian yg aku bleh gelar KEBETULAN.. ape yg kebetulan? tgk komen kawan aku dlm wall post itu.. "bako je". secara KEBETULAN, kt umah aku ade kebakaran kecil yg berlaku.. kecik x kecik ah brader.. kalo dibiorkn besor jugek!

Dlm kejadian ini, Pak Ashim iaitu my the only beloved father muah muah telah mnyelamatkn keadaan. Wahh bapak ku hero! Dengan gaya padayappa nye die terjah masuk dlm dapur dan tutup api.. Kakak ku yg terpinga2 msuk ke dapur nk tgk ape berlaku menjadi pelik sbab encik Hero ni gi tutup tingkap.. abis berkepok asap dlm rumah.. Kakak ku ckp En. Hero dah gelabah tatau nak wat ape.. hahahaha.. Mende ni jadi sbab The Mak Debab iaitu my the only beloved mama muah muah telah terlupa nak tutup api lepas goreng ikan. Sian mak aku.. Berikut adalah gmbr2 ditmpat kejadian :




Dan.. ini lah mangsa keadaan :



hahaha.. memang kebetulan.. Mak aku sgt sedih sbab mende ni xpnah jadi kat die.. sian mak aku.. die rasa ralat sbab jadi camni.. Wahai mak, jgn ler sedey2 ek.. syukur lah xde ape2 yg jadi.. slmt kat dapur je.. kalo 1 rumah, lagi sedey kan? Waktu kejadian ni, ape yg boleh membuatkn En. Hero ni sedar sbab rumah blackout.. takde karen.. tu yang usha2 tuh.. sib baik En. Hero gi dapur dulu.. huhu..

Alhamdulillah, syukur pada Allah yg telah melindungi kami sekeluarga. Slmt kuali ngan dinding je jadi korban. Dan yang paling xbley blah skali adalah ayat mak aku :

"abis la aku.. kene perli ngan anak yg besor tu utk sebulan ni"

yaa kami sekeluarga mmg suke begitu.. saje menambah kemesraan dan guess what? ia berkesan.. muahaha..

okeh, pesanan penaja "jgn main api, time die kecik kawan ler.. dah besor, amik ko.."

EDIT : Tulisan MERAH adalah tambahan diatas permintaan Auntie Lin kita.. hehe

sekian.

1 comment: